tisdag 24 maj 2016

17 dagar kvar till ledigheten


Hej hörrni! Vet ni vad? Nu är det bara 17 dagar kvar tills det att jag får 10 veckors sommarlov. Den sista perioden på vårterminen är som bekant alltid lite rörig och det är mycket som ska klämmas in. Eleverna är i full gång med att öva in låtar inför skolavslutningen och fröken själv har många långa listor som hon dagligen bockar av. Denna otroligt varma tisdag tog vi en paus från eländet och drog ut på naturskola i Norrtälje för att sätta potatis, göra blomkrukor av tidningspapper och mocka lite djurbajs. Vi hade en fantastiskt dag tillsammans och tur är det, vi behövde nog alla komma bort och slappna av lite. När jag kom hem kände jag mig ändå inte helt nöjd, inte hade jag fått nog av lantluften och grävandet i jorden. Jag gick och handlade två stycken krukväxter och blomjord och planterade om nästan alla mina blommor. Sen städade jag hela köket och gick och källsorterade. Nöjd? Nä, behövde göra mat som jag kunde skryta med också. 





Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar