torsdag 28 april 2016

Aprilvädret slår till i huvudstaden


Hej i Snöstormen! 
I två dagar har det snöat här i Stockholm  när jag har vaknat men ovanligt nog så har det inte stört mig så mycket. Det är mest i media som det har haglat av klagomål från folk som ännu inte lärt sig ordet aprilväder. Som att vädret säger "Det är vår, ta av dig långkalsongerna ... april april!"  Nej det har inte stört mig så mycket, fick ta på mig kängor till jobbet istället för sandaler, ingen skada skedd. Men för att lätta upp stämningen lite kan jag bjuda på några bilder från förra veckan när solen sken,  köket var nystädat, blommorna började slå ut och jag hade en bra hårdag! 




Translation 
Hello there in the snow storm. This is the second morning I wake up and it's snowing. For me it's not a problem but for the social media... people haven't learned the expresion "april weather" yet. To bright up the day I show you a few pictured from last week when the sun was shining, the kitchen was clean, the flowers where in bloom and I had a good hair day!

Caroline

1 kommentar:

  1. Your home is so charming, elegant and inviting. It makes me wish all the more that our place got enough light for (most types) of pants to thrive. Alas, it does not, but luckily there's enough upstairs for the kitty to curl up in and that makes us both happy campers. :)

    ♥ Jessica

    SvaraRadera